Saturday, July 21, 2012

Kolej Poly-Tech Mara, Kuala Lumpur

Assalamualaikum semua,

Korang mesti macam rindu aku kan? Kahkah, okay perasan. Dah sebulan aku tak update blog sampai hari tu terpaksa log-in 2 3 kali dek kerana terlupa password. I assumed that some of you had already know where tef-ak am I now. Aku sekarang study dekat Kolej Poly-Tech Mara Kuala Lumpur.. Kat sini sangat best, macam-macam lah bestnya.. Kedai makan bersepah, nak keluar senang.. Haaa, memang lah keluar senang sampai duit aku pun semput-semput.. Yang sedihnya awal bulan dah berjimba sakan, bila pertengahan bulan rm 14 pun boleh survive untuk 1 week.. Boleh imagine tak aku makan apa je? Boleh tak? Hhahahah.. K lah, bukan nak citer sgt pasal benda-benda ni :D



Okay lemme introduce to all readers, these beautiful girls are my roommates. They're all funny, caring and I love 'em. Fashra (But I called her Fasha and she called me 'Hana') LOL, Farah and Me as well.. We took TESL. Sadly, Beeha amik Account.. Hhahaha. Aku and Beeha digelarkan 'Pontianak' dalam rumah tu.. Kalau dah gelak tak hingat dunia. Ya Rabbi.!! Pastu Mak Jemah laa, mmg lawak. Sebab kitorang suka cakap style makcik-makcik gituwww.. Heheh


P/s= Gambar dekat atas ni time ni kat KLCC.. Yang ada Flashmob tu, Perdana Menteri kita turun and artis2 lagi. But sadly, We never had an opportunity utk berjumpa artis. I even asked my friends "What's the point we're coming here? Kalau tak dapat jumpa Aaron Aziz." *Sedih*.. Mana taknya entah berapa ribu orang kat situuu, yang kitorang ni pun pandai sangat.. Bukannya nak pergi dekat kemah selebriti. Terlepaslah... Lisa Surihani, Kamal Adli, Adi Putra and yang paling sedih Aaron Aziz.. Ramai gila woo artis turut turun padang.. Pfft, dah la.. Malas aku nak cakap lagi. naik berang aku dibuatnya -.-"


---------------------------------------------------------------


Sekarang ni, aku nak cerita pasal diri aku pulerrrr.

Since aku amik TESL, for this 1st semester aku ada 6 subjects..

:- Tertiary level language & Study Skills
:- English Grammar
:- Listening & Speaking development
:- Psychology in Education
:- Reading & Writing development
:- Concepts of Applications of Information Technology

For the time being, Subject yang aku suka Listening and Speaking lah.. Sebab..... Ada Phonetics & Phonology, bagi aku subject ni sangat best.. Sebab kita belajar cara pronunciation yang betol. Pastu, macam lawak.. I dunno why I describe this as "Lawak", tapi bagi aku lawak la..

And for the killer subject is Psychology in Education, Memang gila habis lah susah :\ Memang saiko gilaaa. Hhaha, Trust me, semua yang masuk kelas ni macam takut gila, bukan takut apa.. Takut lecturer soal. Hahah :D

Untuk kelas yang membuatkan semua perempuan kelas aku tak kelip mata adalah kelas Sir Nazim :3 Sir ajar kitorang Tertiary level language & Study Skills.. Ya Allah weh, Sir ni memang handsome habis lah citer dia.. macam muka Hans Isaac. hoho.. *melting jap*


K byebye, jgn lupa tunggu entry aku yang berikutnya :D AHHAHAHAH