Wednesday, May 16, 2012

Al-Fatihah

Assalamualaikum everyone,

Pergh lama gila aku dah tak update. Hihi. Hari ni ada sikit nak cerita ada la jiran selang beberapa rumah aku ni meninggal dunia. Pastu aku dengan mama pun pergi lah ziarah keluarga berkenaan kan, sampai la jenazah di bawa pulang dari hospital apa semua.. Ni nak cerita la ni, time jenazah tu nak dibawa ke masjid untuk mandi + Solat jenazah semua tu.. Family diorang tengok la jenazah sekejap. Ok, pastu yang membuatkan aku pun menangis jugak bila anak perempuan arwah tersebut cium jenazah ibu dia. Tiba-tiba aku terkenangkan dia yang baru je berusia 6tahun dan kehilangan ibunya pada usia yang muda.. Semua orang menangis bila dia cium arwah mak dia, dia kecik lagikan? Apa yg dia faham, mungkin esok lusa dia tanya nenek dia, mana mak dia.


Aku terdengar lah tadi time nenek dia borak2 dengan jiran2 lain, yang anak perempuan dia tu tnya kat nenek dia "Tokma, Mama dekat hospital lagi ke?" pastu nenek dia balas "Tak Liya, mama dah tkde." Semua orang sebak bila dengar cerita dari nenek dia :\

Ok... time jalan kaki, on the way nak balik tu, tiba2 hati aku terdetik "Aku bersyukur sangat sebab hari ni Allah bg aku melihat sesuatu yang boleh membuatkan aku bermuhasabah diri lagi.."


Tu je lah.. Bye :')

-diana-