Monday, March 26, 2012

Dilemma (Part II)

Hm, apa pun tak boleh.. tajuk nak ada "Part II" konon.. macam drama Tv3 lah tuh ada episode-episode. Hahaha. Tajuk dilemma ni adalah bersangkut paut dengan yang recent update tu kan, Still dalam mood SPM > Apply UPU > and seangkatan dengannya lah.. Aku dah naik buntu dah nak buat apa, memang lah aku tak apply lagi IPG tu for Tesl sebab no Pin pun aku tak beli lagi -.- HA-HA.

Pastu ni, mak aku doa berharap sangat aku dapat Account tuh, camne aku nak bgtahu yang hati aku tak belongs to account tuh? dah la aku sedihkan mak aku dengan result tah pape aku tuh, Ni pulak apa yang dia harap kan tuk anak dia yang comel ni. (Ok lari tajuk).. sambung.. tak dpat jugak kan?


Sebagai anak yang solehah. HA-HA, Aku rasa aku mmg nak dgr cakap mak aku.. Tapi aku takut "Yang dikejar tk dpt, yang digendong berciciran" , faham tk? faham takkk? -.-


Ni ha some coversations aku dgn Zie. My bestfriend :)


Me- *Sigh* , I dah la macam kecewa kan my mum dengan I punya results tu kan? Pastu dengan apa yg I nak pun tk dapat.
I sgt buntu , I wish sgt skrg ni I sekolah balik. Lol.. klau kita dgr ckp parents (esp Mum). Tuhan akan memberkati hidup kita.. No matter how hard the situation is, InsyaAllah kita boleh hdapi.. Seriously I dunno wht to do.


Zie-

Yep, you're right. Walaupun ibu kita salah, believe me, melawan won't make you right. Dalam Islam you tetap kira salah.

Kita as anak takde hak nak kecik hati dengan parents kita.I dah experienced.Em, cuba lah you cakap baik baik, elok elok dengan mak you.make her understandat least kalau you amik Tesl dekat IPG, nak kerja senang.Allowance pun not bad.




Apa-apa pun aku patut buat solat sunat Istikharah, mudah-mudahan Allah beri petunjuk.. Ada sebab kenapa semua ni terjadi.. InsyaAllah Tuhan akan tolong hamba-Nya :)