Thursday, March 29, 2012

Once upon a time....




Assalamualaikum people :)

Hari ni aku nak cerita sikit pasal first day aku pegi kelas memandu. Ok lah pagi tadi aku bangun pukol 8, then siap2. Pastu 8.20 dia dah dtg.. Dan dan duttt lah time tu kasut aku tak jumpa -.- Pastu opah aku pon bising "Tu la bgun lmbat lagi, org tu dah smpai depan rumah dahh".. Sbar je lah aku :) Then, aku kluar lah rumah, g kat dia.. pastu dia tanya"Dah tahu bawak ke?".. Dengan poyonya aku jwb "Tahu kot -.-" tak memasal masal aku kena bawak dari rumah aku (Rawang) ke tempat aku belajar tu (Kuala Kubu Bharu).. Seram gila, lagi2 part Simpang 3, mmg aku tak suka betol. pening kepala aku nak tgok kiri kanan..

Al kisahnya, Bila aku dah sampai kat litar tu.. tempat nk belajar tuh.. Ok, ni dah lah kelas first aku. Tiba2 je dia suh aku buat parking, 3penjuru, ngn bukit.. Ok ok. sepatutnya, dia lah buat dulu ajar aku, ni tidakk. Suh aku buat sendiri.. dengan stereng dia yang ketat/Berat. Aku dah la tk breakfast apa. Ha-ha. Lepass 2 jam tu dia suh rehat dulu.. Mana nya tidak.. Kebas gila kaki aku sampai I can't even feel my on feet. Macam takde kaki dah. -.-" Sampai aku dah maleh nak pijak clutch tu betol2. Aku rela je klau dia termati enjin dari aku nk kena tekan sungguh2. Hahha. Apa la pemalas betol.. Pastu ada time ni aku tengah terkhayal kejap. Aku sorang dalam kereta tuh, pastu cikgu aku suh pusing.. Aku pusing, bila dah straight , aku boleh biar kan je stereng tu cam tuu. Tiba2 cikgu aku jerit "Eyy, betolkan balik, betolkan balik". *Poof* Aku tersedar dari lamunan, lantas aku membetul kan semula stereng berkenaan , kalau lmbat lagi mmg dah langgar divider ler jawabnyaa :') Pastu dalam hati aku pon berkata2 "Hebat jugak aku ni, dah last minit pon boleh kawal keadaan urgent" . Hell-o. Padahal aku dah nak luluh dah jantung. terkejut aku-.-



Aku dah penat tahap gaban dah time tu, dah la take 5 dia pon kejap jeeeee. mmg 4hours tu manfaat betol2 aku citer.. Pastu ni time nak balik la. Aku berharap sgt cikgu aku tu yg nk bawak.. Alih2 dia cakap kat aku "Jom" Pastu terus duduk kat sebelah pemandu. TEHECK? kaki aku nk tercabut dah. Ok sbar. pastu aku pegi la beli air milo ais dulu.. Pastu gerak balik...

Ni nak citer dalam on the way nak balik, Aku bukan byk sgt ckp ngn dia. Since aku kan baru belajar la. So aku kena la focus.. Pastu aku tak tahu pehal, aku boleh bayangkan aku sorg2 dalam kereta.. Pastu the stupid thing I ever done in my life is..... Aku bantai ternyanyi pulak dalam kereta tu.. Malu gilaaa -.- Pastu aku tersedar la pekara bodoh yg aku buat ni, aku terus diam and terusssss diam >.< Aku rasa dia dgr, sbab boleh tahan lah kuat dia. besides dia bukan nya psang radio pun...

Okay tu je.

-diana-