Sunday, March 25, 2012

My first truly LOVE.






Malam yang indah lagi sejuk membuatkan aku rasa macam nak tidur ni, tapi aku rasa macam berkobar-kobar gila nak update blog pasal Cinta Pandang Pertama aku, lelaki pertama yang aku suka, lelaki pertama yang aku rasa secured and protected bila ade dengan dia.. Well, It's my Dad. Encik Ismail :)

Aku macam rindu gila babiss kat abah aku tuh sebab dah 3months tak jumpa, aku maleh nak kecoh kat blog ni kenapa aku tak duduk dengan abah aku kan? For those yang tahu tu, tahu je lah :D Seriously, Aku rindu nak jalan2 dengan abah, pegang tangan macam orang bercinta weh, jgn main kau.. yang ala-ala masuk jari kat celah2 jari gitu.. Korang nak cakap aku ni ade hati ngn abah aku, suka hati lah.. Aku memang suka lelaki macam abah aku tuh, aku rasa semua budak perempuan, first love diorang mesti ayah diorang kan? Aku rasa lahh. Hhaha. sebab aku camtu.. dari kecik, sampai besar ni aku memang rapat gila dengan abah.. Ada pape je, he's the first person yang akan tahu dulu.!! masa kecik dulu, Abah balik kerja aku terus sambut abah (Macam aku pulak bini dia), pastu abah bukak kasut then aku terus duduk atas riba abah.. Sampai Abah ckap kat opah "Nana ni kalau bontot dia tk beralas, tak sah".. Pergi balik sekolah abah hantar..
time kecik2, kalau nak tidur aku masuk bilik abah dulu.. Then abah pun cerita kat aku al-kisah dongeng zaman dahulu kala pastu baru straight to bed.. Bila dah besar ni ade jugak but more to cerita-cerita motivasi and bermoral lah kan.?? Hhaha.

Abah ni cool gila, aku ingat lagi about last 2 years kot.. abah dah tido aku dok selinap bilik dia then amik phone dia.. Pastu bantai call membe2 aku kat UK, USA and Ireland in only one night.. Then, after a few weeks abah call aku duk tanya2 aku ade pakai phone dia ke tak and call abroad.. Aku ngaku je la, nampak sgt dah kann. terang lagi bersuluh :D Pastu I asked abah "Abah marah ke?" , then he just answered "No,I'm not. tapi knp tk bgtahu dulu?".. Halamakkk, alangkah riang ria raya nya hati aku.. Mana taknya, Bill aku sorang sebab call luar negara tu je dah dekat rm200, campur dengan abah pakai utk call customer lagi kan? Apa lah aku ni -.-


kalau time otak aku menggila ni, Aku mesti mesej abah "I Love You" laa "I Miss You" laa.. Gilakan? ada ke anak macam aku ni, haha. pastu abah call "Awak salah hntar mesej ke?" Aku gelak dulu.. pastu baru jawab "Mana ade lah, betol2 la nana sayang abah.. Love is not only meant Cinta. Boleh jadi sayang jugak kan." And abah ckp "Betol tu, Abah sayang Nana jugakk" Aww :')

Ada masa tu, aku dengan abah kat dapur and borak2 pasal future aku nak jadi apa semua la.. Pastu ada cake dalam peti ais , Abah amik and asked me....

Abah- "nak ke?"

Me- *Nodded*

and tangan aku pun nak mencapai la cake tu, but suddenly abah tepis tangan aku T.T

Abah- "Meh sini abah suap.. "

Aku pun bukak je la mulut, even time tu aku 17 tahun , Aku still duk suka mengada-ngada ngan abah.. Rindu Abahhhh :'(


Okay lah, kalau nak cerita panjang lebar sgt ,. But I'll never forget this sweet conversations that I had with abah..

He came into my room and kissed my head pastu kutuk aku cakap kepala aku busuk -.-
Then I started with....

Me- "Ala, busuk-busuk pun I'm still your little princess kan Abah?"

then, He looked at me and said.....

Abah- "Yes, mestilah. Forever" *smile*


I considered him as my First Love, sebab dia lah lelaki pertama yang saya nampak bila saya lahir.. dengan dia lah lelaki yang saya membesar :')


P/s= I love him, I love Mama too. I love my Family.. Last but not least, everytime aku tengok phone abah aku mesti terharu sebab wallpaper phone dia gambar AKU dengan adik aku. Haih -.-"


-Diana-