Friday, March 23, 2012

Dilemma

Hi...


SPM dah lepas, result dah keluar. Pastu tak berapa memberangsangkan. apa yang aku nak tk dapat -.- Okay la I did apply for Banking and Account dekat UPU tu, but seriously Im really not into it, and everyone knows it, time amik result tuh teacher BI aku pun duk "It's okay Diana, u still can apply utk Tesl.. because your result lagi quality than others who got A's but still ada D." (Nak sedap kan hati aku ke apa, entah lah kan) HAHAHA.



Based on my results, my qualification (Ceh tkpayah nak KUALI-fication sgtlah diana oii) Aku layak amik Account, Banking, Investment .. Senang citer benda2 yang pakai calculation tu la.. Maths macam ni setakat gitu-gitu aku boleh , nak focus 100% memang idak le teman, Aku suka sangat Tesl tu.. tapi nak buat camna, macam tkde rezeki je nak amik.. but according to my friend , dia duk suggest kan aku try je apply kot2 ade rezeki.. Tapi entah lah, dah patah hati akuu dibuatnya.. Aku dah plan dah nak amik Tesl tuh, then study sampai Masters ke apa, pastu aku nak amik Bahasa French.. konon-kononnya nak jadi translator.. Sebab orang french ni diorang memang tak gemar nak bangga-bangga kan bahasa negara lain, Diorang still nak agung kan bahasa ibunda diorang.. So kalau korang nak g Paris jangan dok serbu "Hello, May I know where's the nearest hotel?" Kena pelangkong kepala korang. ceh tkde la. Hahha, at least ckp "Bonjour (Hello) then continue your sentences with english" pun diorang dah rasa honored gila cause foreigners macam kita still can speak in their language.. diorang punya Menteri-menteri besar , mayor even berurusan dengan orang luar, diorang tak mau cakap english and still duk bawak translator dia kuhulu-kehilir.. sama lah dengan orang Japan, tapi aku tak minat sangat.. hehe..



I've been thinking kalau aku duk sebuk amik je benda yang aku layak tuu, Tapi hati aku tak kat situ, tak guna jugak kan? Actually aku still layak amik Tesl tuh, but tak lah dekat UiTM.. Tu lah yang BF aku duk bising2, dah dapat kat tempat lain tapi taknak. Hahaha. tu la, kadang2 aku ni macam demand lah pulakkk~ Aku malas nak menyesal dikemudian hari lah kan, So, I'll try my best nak dapat kan Tesl ni.. Doa2 lah aku dapat kat IPG pun takpa. :')



Okay la, to be honest.. Mak aku nak sangat aku amik Account tuh, kata nya benda tu macam general , senang nanti.. Pastu aku cakap je lah "Okay" tkde buat reaksi muka apa-apa pun sambil tengah tolong mak aku sapu kat halaman rumah tuh.. Pastu mak aku pun bersuara balik "Tapi nana apply je la yg Tesl tu, kita cuba.. mana tahu ade rezeki.. Lagi pun itukan yang nana minat." Haaaa, nampak tak? Hebat betul hati ibu ni.. Even though anak dia duk cakap 'Okay' tapi dia tahu maksud anak dia cakap camtu sebab nak seronok kan hati mak ayah je dengan apa yang kita amik nanti kan?? Pastu buat2 la macam terpinga-pinga.. Hahha, padahal hati aku dah tersenyum leborrr dah kan,. HAHAHA.


P/s= Aku memang suka merepek. Kbye :D



-Diana-