Monday, June 18, 2012

Ashbourne College, London






"Im coming home, Im coming tell the world Im coming home", Aku yakin pasti semua orang dah tahu lagu ni kan.. Ni lah nada dering telefon bimbit aku.. Dengan perasaan gelabah aku mencari di manakah sumber bunyi itu tadi, ternyata phone aku tersadai dekat dapur. Haha, entah macam mana boleh ade dekat dapur.. Dek kerana tidak sempat menjawab phone, maka dia telah diset-kan menjadi missed call. Lantas aku terus cek, tiba aku terkesima seketika sebab nombor tersebut bermula dengan +44 dan ini adalah code country untuk London.

Selang beberapa saat telefon aku berbunyi lagi ; aku jawab...

Me- "Hello"
Him- "asdfghjkl" *line sangat teruk*
Me- "Sorry, I can't hear you"
Him- "Okay, I'll call you back in few seconds"

Me- dalam hati aku, (Elok pulak) *letak phone*


Selang beberapa saat dia call semula..

Me & Him - Kitorang borak-borak pasal course yang diorang offered kan dekat aku. Then, aku tanya pasal scholarship and accommodiation sesemualah.. *We spoke briefly*


Kitorang cakap sekejap je pun, aku tanya benda penting-penting pasal Scholarship ajee.. Yang lawokkk nya. Aku tetiba je cakap British accent. Tibe-tibe kayyy.. Aku ni memang macam ni, kalau borak dengan American. So, slang dia bertukar ke arah Americanoooo sikit. Kalau cakap dengan orang Britain, slang tu pun bertukar lah ke-British-an sikit. Huahua. So, Aku mixed up kan American-British. Hohoho [Lari tajuk dah diana oiii]

FEES.
- Tuition fees - £20,700 per year (£6900 for each of the three terms)
- Registration fee - £250
- Refundable book deposit - £200
- Examination fees - A level = £125 per subject per year, GCSE = £75 per subject per year
- Practical fees for science and art subjects - £225 per subject per term, although GCSE students are only charged for artistic subjects.
- University entrance fee - £50


Serious oh, kopak lah bapak aku. Dengan duit Malaysia convert ke UK. Pastu, dia duk suruh aku buat karangan 500words.. Sama macam aku buat karangan untuk apply MARA Scholarship tu. Ewah-ewah, MARA tu punya pun aku malas bertubi-tubi ni kan pulak benda lain.. Lagipun aku tak rasa aku akan pergi study dekat London ni. Sebab benda ni sangat tiba-tibaaaaaaaaaa :D



P/S= http://www.ashbournecollege.co.uk/ Visit Here website :)