Monday, November 19, 2012

Thanks to Eyra's Bf :)



Assalamualaikum and Hi everyone :)




I am sure all readers (yg muslim) tahu ni doa naik kenderaan , kan? And always baca everytime kita nak p mana2 dengan menaiki apa2 kenderaan. Aku pun betol2 hafal doa ni masa aku dapat lesen kereta. Kalau tak mesti ada part2 yang aku lupa. Hihikk :\

Al-kisah bermula dengan... Okay after I just woke up at bla-bla p.m (tak perlu tahu) , Opah aku bg duit dekat aku and she asked me to beli lauk. Because my mum and sis keluar pegi hospital. So yeah, aku yg dah terlajak bangun ni, kalau nak masak apa pun dah tak sempat kan? nak tunggu ayam or daging lembut dulu? Memang kebuluran la kami -.- Heeee. So aku just siap2 and keluar p beli makanan..

Start engine and tengok minyak kereta kakak aku tinggal 2 bar je. Actually, since 2 days ago minyak tu stick bar yang ke-2. So, I was like "Oh, Boleh jalan lagi ni." and terus turned on the radio dan Hitz.fm seakan mengerti perasaan jiwa remaja aku dengan memainkan lagu2 baru yang best2. Hihikk. Aku memandu dalam kadar kelajuan 100km/j. Lol lol. Serious weh, aku ni bukan seorang pemandu yang penyabar tapi tapi aku berhemah tau *angkat bakul sendiri*

Nak di jadikan cerita aku pun sampai la tempat yang di tuju. Iaitu kedai makan untuk beli lauk yang opah pesan. Hhehe. Time aku masuk je kedai makan tu, aku terserempak la dengan kawan aku punya BF. So, aku buat bodoh aje la since tak pernah lepak sekali pun, kot *Seingat aku la* Tapi aku kenal la dia. hahaha. Okay, So after aku dah bayar and pegi balik kat kereta, aku try la start enjin kereta. GUESS WHAT? Tak boleh, and aku tengok minyak dia dah turun kepada 1 bar. Aku dah macam "Eh, whattafak la selalu boleh je, jangan buat malu aku please" then aku try lagi, still the same. Tak boleh jugak. sampai ade dua orang lelaki tengah makan duk usha aku sebab aku tak boleh start enjin kereta tu. Sangat memalukan sebab aku dah lah parking baik punya depan kedai makan tu, pastu orang tengah makan tu duk tengok je aku dalam kereta. -.- MALU SANGAT

So, dalam hati aku terdetik kejap "Itu kan BF eyra, patut ke aku mintak tolong dia? Eii, tapi malu lah" Aku berbicara dengan diri sendiri . Yelah, mana taknya. Tak pernah bertegur tiba2 nak mintak tolong orang kan? Wakakakaka. Aku pun bukan penah jumpa Bf dia. *rasa2nya la* tapi aku terfikir balik "Kalau aku terus berdiam, siapa nak tolong aku? tak kan nak jadi bodoh sombong kan?" So I decided and get out of the car and straight went to her Bf yang tengok duk makan sorang2 tu. Tapi mamat tu dah habis makan la. Heh.

Me- "Err, Hi. ni Bf eyra kan?" *Alamak, soklan bodoh yg aku tanya (facepalm)*

Him- Yaa (Sambil angguk kepala)

Me- "Oh, ni kawan dia. Ermmm, nak mintak tolong boleh tak?"

Him- "Apanya?"

Me- "Minyak kereta habis la, boleh tolong belikan?"

Him- "okay, jap ek" * So he went dekat kaunter nak p bayar makanan*

Him- "Kereta yang mana?"

Me- "Saga FL tu"

Him- "Minyak dah terus habis ke?"

Me- "Tak tahu la, tadi ade 1 bar, tapi tak boleh start."

*So he took my car keys and try start..* 

Well. ambik masa juga, but Tadaaaaaaaaaaaaa.. Finally boleh start. So I just cakap dekat him "Erm, terima kasih eh?" pastu dia macam "Ok. sama2 *angguk*" So, aku terus pegi isi minyak kereta Rm10.00 . Weh, duit aku habis terus........... nasib baik dalam purse ada rm10.00 kalau tak mati enjin kereta tengah jalan lagi satu hal :\ Ini lah perkara yang paling memalukan buat aku. Baru je rm10 tu aku nak buat beli topap..  Boo yah~

*Eyra and her Boyfriend*

Thanks, semoga korang sampai ke jinjang pelamin :)

p/s= Angah, balik nanti ganti balik duit Nana :'(

-Diana-