Tuesday, December 11, 2012

Masih belum terlambatkah?




Assalamualaikum and Hi everyone.

Aku rasa ramai yang tak tahu when I was 5 to 7 years old macam tu. Aku suka sangat main piano (walaupun main tekan2 aje). Aku selalu Verangan nak main piano. Aku main2 guna jari Abah. Hahhaha. Lepas tu aku suka sangat tengok dekat tv budak2 main piano. Aku rasa diorang macam cool people ever. Ceit!.

Tapi bila aku umur 10 tahun macam aku macam baru ada keberanian nak mintak Abah Piano Keyboard tu for my birthday present yang ke-10 tahun tu.. Aww, comel je. hehe Lepas tu aku sangat gumbira sebab apa yang aku minta tercapai. And the saddest part, aku tak tahu main langsung. Serious. Yela, aku suka verangan ja main, tapi tak tahu pun. Hihik.

Tanpa aku sedari, my step father knew how to play it. So, aku pun belajar main a few songs and notes dia. Tapi lagu yang masih segar bugar dalam hotak aku ni lagu 'Happy Birthday' itu pun aku igt separuh je. Hahaha ending dia aku tak igt.

Well, handphone skrg ni kan canggih2 asal siapa yang ada application piano tu. Aku mesti duk main tekan and fikir apa yg next dia nak bagi sampai lagu tu ending. Tapi tk ketemu jua. So, aku pun mengambil langkah seterusnya dengan pergi mencari chord nya. So yeah. I did it and I felt so happy :) and sekarang tgh still learning new song.. Like Ombak Rindu. Yehaaa.

Guess what? Before this aku ada belajar main guitar dengan my ex-classmate, tapi end up lagu sampah yang aku bagi. Plus, I dunno how petik gitar as well. Memang sumbang. So, what can I see here, my passion is more to piano sebab aku macam fast learning sikit bila piano and nak ikut cara ajarannya. Kalau instrument lain korang bagi aku. Sampai kesudah aku tak tahu. ahhaha.

Now, Im totally in dilemma. To buy a piano keyboard or an Iphone? Okay, Piano keyboard ni benda yang aku suka since I was a kid and Iphone pulak something new. I meant, benda yang aku baru suka. Hahhaha, baru tak baru sgt la -.-



Aku ni kalau dah berangan tahap maksimum dah. Dari dulu and till now aku mesti nak ajar my daughter to play a piano. Seriously. Sebab aku rasa benda tu macam cute :) Hahhaah, Gateii.

p/s= "Ana, kahwin pun belum and you are still young."

-Diana-