Sunday, December 2, 2012

Menyanyi di dapur, dapat suami tua?



Assalamualaikum and Hi everyone :)

Gambar yang dari sumber Google~

Tajuk macam best. Erk, bagi aku lah. Hhaha. Okay, masa aku dalam umur 13 ke14, bila aku masak kat sapur (Ala, masak nasi goreng ke camtu) Aku suka menyanyi sambil buat kerja. I even brought my MP3 and dengar lagu sambil nyanyi-nyanyi dekat dapur. Tiba-tiba opah ckp "Tak elok anak dara nyanyi kat dapur, nanti dapat suami tua". Aku dengan perangai yang masih tak matang lagi, macam amik tak endah je benda tu. Sebab aku fikir, "Apa kena mengena nyanyi dengan kawin suami tua?"

Tapi bila sekarang aku dah besar, aku masih melakukan perkara yang sama. Siang ikan ke, masak kat dapur ke. Ada je nak nyanyi nya. Aku masih tertanya-tanya "Relevan lagi ke benda macam ni?"

and fact, mak aku sendiri cerita dekat aku yang makcik aku ni masa anak dara suka nyanyi kat dapur tapi dia kahwin dengan orang yang muda 2 or 3 tahun dari dia. Pramugara lagi tu plus handsome. Hehehe, See? Bukan apa nmpak sangat soal menyanyi dengan bersuamikan org tua tidak ada kena mengena sama sekali.

Tetapi, orang tua2 dulu melarang kita menyanyi di dapur. Ada banyak kemungkinan, sebabnya anak dara kan terkenal dengan sifat yang lemah lembut dan sopan satun. Jadi tak sesuai la jika seseorang anak dara tu terpekik terlolong masa tengah masak kan?

P/s= Cerita ni takde kena mengena dengan yang hidup mahupun telah tiada. This is just a thought.

-Diana-